dimarts, 11 de gener del 2011

El secret. Rhonda Byrne

Títol: El Secret (2007)
Autora: Rhonda Byrne
Editorial: Entramat
Col·lecció: N/D
Edició i any: Primera, 2009
Pàgines: 206
Idioma: Català
ISBN: 978-84-935732-0-1

Creixement personal

Sinopsi
Al llarg dels segles, s'han trobat fragments d'un Gran Secret a les tradicions orals, a la literatura, a les religions i a les filosofies. Per primer cop, totes les peces del Secret es reuneixen en una revelació increïble que transformarà la vida de tots aquells que l'experimentin. En aquest llibre aprendràs a utilitzar El Secret en tots els aspectes de la vida: diners, salut, relacions, felicitat, i en totes les interaccions que tinguis amb el món. Començaràs a entendre el poder ocult per explotar que hi ha al teu interior, i aquesta revelació inundarà d'alegria tots els aspectes de la teva vida. El Secret conté la saviesa dels mestres actuals, homes i dones que se n'han servit per assolir la salut, la riquesa i la felicitat. En aplicar el coneixement d'El Secret, difonen relats encisadors que parlen de la victòria sobre la malaltia, l'adquisició d'immenses fortunes, la superació d'obstacles aclaparadors i la consecució d'allò que a molts els semblaria impossible.
Així, El Secret està fonamentat en La Llei d'Atracció. El secret de la llei d'atracció és una tècnica mil·lenària que permet que les persones comprenguin quines són i quant de poder tenen les seves pròpies intencions. Les explicacions que intenta oferir-nos Byrne en el seu llibre, diu, estan relacionades amb la metafísica. L'autora ens parla de perquè ens succeeix tot allò que ens succeeix, precisament degut a la llei d'atracció, i perquè quan tenim un pensament negatiu o una actitud negativa estarem atraient allò negatiu. Per descomptat, el mateix succeeix a la inversa: si tenim una actitud i un pensament positiu, atraurem tot allò positiu.

Sobre l'autora
Rhonda Byrne (12 de març de 1951) és una guionista i productora de televisió australiana, més coneguda per El Secret, una pel·lícula i un llibre sobre la llei de l'atracció (un dels principals postulats del corrent filosòfic místic-filosòfic anomenat Nou Pensament), que van vendre quasi dos milions de DVD i quatre milions de copies respectivament en menys de sis mesos. També ha estat productora de Sensing Murder. D'acord a un article publicat pel Herald Sun d'Austràlia, Rhonda va treballar per la sèrie de televisió australiana World's Greatest Commercials i Marrr Me.
Després de patir una sèrie d'esdeveniments traumàtics tant en la seva vida personal com en la professional, Rhonda va descobrir El Secret. Va ser a la primavera del 2004, quan va caure a les seves mans un llibre centenari que li va fer veure el principi que transformaria la seva vida. Des d'aquell moment, el seu desig va ser compartir aquella troballa amb la resta del món.
Va estudiar als grans personatges de la història, va llegir desenes de llibres i va acumular nombroses hores d'investigació. Va seguir els passos de El Secret a través de la història, des del 3.500 a.C. fins els nostres dies.
"Estava exhausta, el meu pare va morir sobtadament i les meves relacions amb els meus companys de treball i els meus éssers estimats eren desastroses. Poc em podia imaginar aleshores que de tota aquesta desesperació arribaria el més gran dels regals. Vaig tenir una fugaç revelació d'un Gran Secret: El Secret de la vida. Aquesta fugaç revelació em va arribar gràcies a un llibre centenari que em va regalar la meva filla Hayley. Vaig començar a buscar els orígens de El Secret en la història. No podia creure que hi hagués tantes persones que el coneguessin. Eren alguns dels personatges més grans de la humanitat: Plató, Shakespeare, Newton, Victor Hugo, Beethoven, Lincoln, Emerson, Edison, Einstein".

Obra
- El Secret (2008)
- El Poder (2010)

Comentari
És un llibre que més aviat em va decepcionar. Del que fa aquesta senyora, alguns n'hi diuen "vendre fum". Sincerament està replet d'un optimisme malaltís, i hi ha frases que t'asseguren que si vols que et passi una cosa, només l'has de desitjar (la llei de l'atracció). Dubto que si em passo el dia pensant en una garsa lila, me n'aparegui una. Però un dels exemples que ella posa més sovint és el dels diners. Si desitges i creus que seràs ric, així hi esdevindràs. No em crec que tots els personatges històrics que nombra comparteixin aquesta filosofia. Personalment és un llibre que no recomano i que se m'ha fet pesat i monòton.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada